Жителі Парижа створили кооперативний супермаркет, де усе коштує на 20-30% дешевше: у чому секрет
Додано: 20 червня 2021, 22:04
В Європі є люди, які навчилися протистояти навіть усесильним рітейлерам, тобто великим магазинним мережам. Французи згадали свій революційний досвід комун і вдарили ним по грабіжницьких цінах. В Парижі створили кооперативний супермаркет. У ньому можна придбати ледь не по собівартості екологічно чисті продукти, які в мережевих магазинах продають утридорога. Але є в цьому супермаркеті і свій секрет.
Про це йдеться 7 березня в сюжеті ТСН.Тижня.
Том Бут - один з співзасновників дуже незвичайного супермаркету у Парижі "Ла Лув". Спочатку він був незадоволеним покупцем, а потім став співвласником магазину.
Потрапити у "Ла Лув" і щось тут купити можна лише якщо ти є членом кооперативу. Таких нині 5 тисяч осіб. Бейджик на вході, антисептик на доріжку і попереду півтори тисячі квадратних метрів шопінгу. На перший погляд, нічого особливого, звичайнісінький супермаркет, але варто побути тут кілька хвилин, як помічаєш важливі деталі — жодної реклами, великих вивісок, гучної музики, всі один з одним вітаються і жодних промо-акцій. Та вони тут і не потрібні, бо, як пояснює Том, усе й так коштує на 20-30% дешевше, ніж у мережевих супермаркетах.
"Пармезан високої якості зазвичай коштує в діапазоні від 25 до 36 євро за кілограм, у нас він найвищої якості і коштує 18 євро 50 сантимів", - каже він.
Тобто економія може сягати 530 гривень лише на одній покупці улюбленого сиру.
Для порівняння, на сайті мережі супермаркетів один з сортів яблук коштує 3,99 за кілограм, у "Ла Лув" ціна 2,54 євро за той самий сорт.
Такі ціни у супермаркеті ховаються у його бізнес-моделі — усі покупці є водночас членами кооперативу і співвласниками, які заплатили разовий внесок від 10 до 100 євро залежно від рівня доходу та присвячують 3 години на місяць волонтерській роботі у супермаркеті. Хочеш закуповуватися — працюй. Том запозичив ідею зі Сполучених Штатів, де подібний супермаркет існує у Брукліні вже майже 50 років. Його керівництво радо ділиться досвідом і консультує Тома з організаційних питань.
У Парижі "Ла Лув" — перший у своєму роді. Музиканти, лікарі, вчителі, консультанти, юристи, безробітні, студенти — 5 тисяч парижан знаходять три години на місяць, аби працювати волонтерами у власному супермаркеті "Ла Лув", а взамін отримують можливість закуповуватися не лише дешевше, а й якісніше. Кажуть, що обов’язки розподіляються природнім чином, ніхто нікого не змушує.
Наприклад, в один з днів на команду чекали завдання: зробити інвентар хлібу, нарізати сир, запакувати сухофрукти. Координатор спілкується з людьми, які прийшли на свою зміну, запитує хто що хоче робити. Зазвичай завдань вистачає на всіх.
"Здоровіше харчування! Та ще й підтримка місцевим фермерам. Тут суператмосфера. До того ж, ми не збагачуємо капіталістичну систему. Без жодної реклами, маркетингу, до нас щотижня доєднується по 20 нових членів", - каже Том Бут.
Інша особливість "Ла Лув" — книга пропозицій. Якщо якогось товару або бренду немає, кожен може подати його на розгляд.
Найгостріше запитання — чи рентабельний "Ла Лув"? За словами Тома, первинні внески у супермаркет від співзасновників окупилися за перші півтора року. Сьогодні кооперативу вже понад 5 років і він лише зростає.
Джерело: ТСН