Отже є Луп (короткі відстані), а є Гіперлуп (довгі відстані)
Луп...
Гіперлуп........
Уявіть звичайний тунель — поки що невеликий, тестовий, довжиною у 4 кілометри. Він бере початок під головним офісом компанії SpaceX в Каліфорнійському місті Хотторн і закінчується у передмісті Лос-Анджелеса. Його стіни бетонні, а на кожній стороні розташовуються своєрідні “полиці” - вони призначені для коліщаток ковзачів. Трохи нижче розташовані рейки.
По тунелям, розташованим на глибині до 50 метрів, будуть переміщуватися електричні капсули, які зможуть перевозити 8 — 16 пасажирів зі швидкістю 200-250 км/год, а згодом - спеціальні автономні платформи на електроприводі, що перевозитимуть автівки (одну за раз). Капсули із пасажирами будуть спускатися у тунель на платформі на ліфті безпосередньо з вулиці.
Таку транспортну систему обіцяють зробити дешевою, а на початку функціонування тунелю встановлять символічну вартість в $1.
А як же землетруси? Отут саме цікаве........
“Те, що ми робимо у Лос-Анджелесі — це не гіперлуп, а система модифікованих тунелів, і тут, у місті, її буде достатньо. Гіперлупи є сенс будувати на великі відстані — скажімо, з’єднувати Лос-Анджелес із Нью-Йорком та Сан-Франциско”, - розповідає Маск під час презентації проекту.
Ці системи подібні — але побудова гіперлупа передбачає пересування швидкісних поїздів у вакуумних тунелях, щоб уникнути тертя із повітрям, тоді як на коротких міських відстанях у цьому немає технічної потреби. До того ж, гіперлуп - куди більш швидка система - теоретично, швидкість таких потягів сягатиме до 1200 км/год.
....
....
Однією з головних загроз системі підземних тунелів Маска ще на етапі проектування називали землетруси. Але з точки зору безпеки, тунель рухається рівномірно з грунтом, на відміну від поверхневих структур.
“Питання про землетруси було одним із важливих, але люди не розуміють — це як хвилі в океані. Коли ви у тунелі — то ніби у підводному човні, які б шторми не вирували над вами, тут ви у безпеці”, - наголошує Маск.
Як приклад у Boring Company наводять землетруси у США 1985-1994 років: ані тунелі метро, ані тунелі для проходу рятувальників від сейсмічної активності не постраждали.
....